Αν μη τι άλλο στην αεροπορία, μια βασική παράμετρος που εμπλέκεται και επηρεάζει τις περισσότερες λειτουργίες των πτητικών μας μέσων είναι ο αέρας.
1. Δεν έχει σταθερό όγκο.
Έτσι καταλαμβάνει τον όγκο του διαθέσιμου χώρου που κάθε φορά του διατίθεται.
2. Δεν σχηματίζει ελεύθερη επιφάνεια.
Για παράδειγμα αν μέσα σε ένα δοχείο υπάρχει αέρας, τότε αυτός καταλαμβάνει όλο το χώρο του δοχείου χωρίς να παρουσιαζει ελεύθερη επιφάνεια.
3. Δεν έχει σταθερό σχήμα.
Έτσι, αν βάλουμε αέρα μέσα σε ένα δοχείο, τότε ο αέρας θα πάρει το σχήμα του δοχείου.
4. Οι δυνάμεις συνοχής του, είναι πολύ μικρές.
Όταν μιλάμε για δυνάμεις συνοχής, τότε εννοούμε τις δυνάμεις με τις οποίες έλκονται μεταξύ τους τα μόρια του αέρα. Λόγω λοιπόν του οτι είναι πολύ μικρές, εξηγεί γιατί ο αέρας δεν έχει σταθερό όγκο.
5. Έχει μεγάλη τάση για διαστολή.
Προέρχεται εξαιτίας των πολύ μικρών δυνάμεων συνοχής.
6. Είναι συμπιεστός.
7. Έχει τέλεια ελαστικότητα όγκου.
8. Τα μόρια του έχουν συνεχή κίνηση και με άτακτη διεύθυνση.
9. Ασκεί πιέσεις στα τοιχώματα των δοχείων που τον περιέχουν.
10. Έχει βάρος.
Βιβλιογραφία: 1) "Εφαρμοσμένη Αεροδυναμική", Δρ. ΧΡΙΣΤΙΝΑ Γ. ΓΕΩΡΓΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ , Δρ. ΓΕΩΡΓΙΟΣ Α. ΓΕΩΡΓΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ, ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΤΣΟΤΡΑΣ
Ποιά είναι λοιπόν τα γενικά χαρακτηριστικά του αέρα ;
1. Δεν έχει σταθερό όγκο.
Έτσι καταλαμβάνει τον όγκο του διαθέσιμου χώρου που κάθε φορά του διατίθεται.
2. Δεν σχηματίζει ελεύθερη επιφάνεια.
Για παράδειγμα αν μέσα σε ένα δοχείο υπάρχει αέρας, τότε αυτός καταλαμβάνει όλο το χώρο του δοχείου χωρίς να παρουσιαζει ελεύθερη επιφάνεια.
3. Δεν έχει σταθερό σχήμα.
Έτσι, αν βάλουμε αέρα μέσα σε ένα δοχείο, τότε ο αέρας θα πάρει το σχήμα του δοχείου.
4. Οι δυνάμεις συνοχής του, είναι πολύ μικρές.
Όταν μιλάμε για δυνάμεις συνοχής, τότε εννοούμε τις δυνάμεις με τις οποίες έλκονται μεταξύ τους τα μόρια του αέρα. Λόγω λοιπόν του οτι είναι πολύ μικρές, εξηγεί γιατί ο αέρας δεν έχει σταθερό όγκο.
5. Έχει μεγάλη τάση για διαστολή.
Προέρχεται εξαιτίας των πολύ μικρών δυνάμεων συνοχής.
6. Είναι συμπιεστός.
7. Έχει τέλεια ελαστικότητα όγκου.
8. Τα μόρια του έχουν συνεχή κίνηση και με άτακτη διεύθυνση.
9. Ασκεί πιέσεις στα τοιχώματα των δοχείων που τον περιέχουν.
10. Έχει βάρος.
Βιβλιογραφία: 1) "Εφαρμοσμένη Αεροδυναμική", Δρ. ΧΡΙΣΤΙΝΑ Γ. ΓΕΩΡΓΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ , Δρ. ΓΕΩΡΓΙΟΣ Α. ΓΕΩΡΓΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ, ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΤΣΟΤΡΑΣ
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου