" Ποιές είναι οι 2 βασικές ενδείξεις που απασχολούν ένα χειριστή κατά τη πτήση; "

Δύο είναι τα κύρια συμπτώματα που απασχολούν ένα χειριστή κατά τη πτήση:
α) η χαμηλή ένδειξη πιέσεως λαδιού και
β) η υψηλή ένδειξη θερμοκρασίας λαδιού

Άς δούμε που μπορεί να οφείλεται το κάθε ένα απο αυτά.

Η χαμηλή ένδειξη πιέσεως λαδιού, μπορεί να οφείλεται σε:
i) ελάχιστη ποσότητα λαδιού
ii) ανεπάρκεια λαδιού, λόγω ελαττώματος στο σύστημα λαδιού
iii) διαρροή λαδιού απο τις σωληνώσεις ή τη δεξαμενή
iv) βλάβη της αντλίας λαδιού
v) πρόβλημα στο κινητήρα (π.χ καταστροφή τριβέων)
vi) ανοιχτή βαλβίδα ρύθμισης πίεσης

Η ένδειξη υψηλής θερμοκρασίας λαδιού, μπορεί να οφείλεται σε:
i) παρατεταμένη λειτουργία του κινητήρα σε υψηλή ισχύ ή σε παρατεταμένη άνοδο (= αυτό είναι κάτι φυσιολογικό, αφού λόγω υψηλής ισχύς , η ταχύτητα αέρος είναι χαμηλή με αποτέλεσμα να μην ψύχεται επαρκώς ο κινητήρας. Στη περίπτωση αυτή, η ένδειξη αυτή δεν προκαλεί ανησυχία με την προυπόθεση όμως οτι α) η πίεση λαδιού είναι φυσιολογική και β) η θερμοκρασία επανέρχεται σε φυσιολογικά επίπεδα κατά την ευθεία -οριζόντια πτήση-.)
ii) λειτουργία του κινητήρα με πτωχό μίγμα (= έτσι δεν ψύχεται επαρκώς απο το καύσιμο. Να σημειωθεί οτι άν έχουμε ένδειξη λόγω αυτής της αιτίας, πρέπει να συνοδεύεται και απο φυσιολογική ένδειξη της πίεσης, διαφορετικά έχουμε να κάνουμε με κάτι άλλο.)
iii) σταδιακή απώλεια λαδιού (= στη περίπτωση αυτή αρχικά η ένδειξη πιέσεως είναι φυσιολογική, ώσπου η ποσότητα λαδιού να φτάσει σε τόσο χαμηλό επίπεδο όπου η αντλία και η βαλβίδα ρύθμισης της πίεσης να μην μπορούν να διατηρήσουν πια τη πίεση σε φυσιολογικά επίπεδα.)
iv) χαμηλή κυκλοφορία/ροή λαδιού (= αυτή η ένδειξη συνοδεύεται και απο χαμηλή πίεση.)

~ Σε κάθε περίπτωση, γρήγορη άνοδος θερμοκρασίας λαδιού συνδυασμένη με γρήγορη πτώση πίεσης σημαίνει άμεση επικείμενη κράτηση του κινητήρα ~


Βιβλιογραφία: 1) "ΣΥΜΒΑΤΙΚΑ & ΣΥΓΧΡΟΝΑ ΟΡΓΑΝΑ ΑΕΡΟΣΚΑΦΩΝ", Δρ. Αίθων - Οδυσσεύς Ναρλής, Εκδόσεις: ΑΘ. ΣΤΑΜΟΥΛΗΣ 
 

Σχόλια