"Αφιέρωμα στο Sukhoi Su-26"

Το Sukhoi Su-26 είναι ένα μονοθέσιο αεροσκάφος ακροβατικών επιδείξεων Ρωσικής σχεδίασης και κατασκευής. Τον Ιούνιο του 1984 έκανε την πρώτη του πτήση ενώ το 1986 κέρδισε τα παγκόσμια πρωταθλήματα εναέριων ακροβατικών επιδείξεων ανδρών και γυναικών. Παρόλο που έχουν περάσει πάνω από 30 χρόνια, θεωρείται απο πολλούς ειδικούς ως το καλύτερο ακροβατικό αεροσκάφος του κόσμου.



Οι λόγοι για τους οποίους το Su-26 θεωρήθηκε καλύτερο απο το μεταγενέστερο Su-31 ήταν οι εξής:
  • Το Su-26 διαθέτει μία δεξαμενή καυσίμου 65 λίτρων στην άτρακτο και καμία άλλη στα φτερά (πλευρική δεξαμενή) όπως συνηθίζεται σε άλλα αεροσκάφη. Έτσι επιτυγχάνει χαμηλό βάρος απογείωσης και πλεύσης κάτι που του εξασφαλίζει πιο εντυπωσιακές ακροβατικές επιδείξεις. Λόγο όμως της ύπαρξης μιας δεξαμενής, έχει χαμηλή εμβέλεια, κάτι που το καθιστά 'μειονεκτικό' για μεγάλες αποστάσεις πτήσης. Στο πρόβλημα αυτό δόθηκαν δύο λύσεις. Η πρώτη ήταν η ύπαρξη αποσπώμενης δεξαμενής καυσίμου, ενώ η δεύτερη ήταν η έκδοση Su-26MX στην οποία τοποθετήθηκαν δεξαμενές 100 λίτρων καυσίμου σε κάθε φτερό/πτέρυγα η οποία έλυσε το πρόβλημα της εμβέλειας αλλά αύξηθηκε δραματικά το βάρος. 
  • Το Su-26 είναι αρκετά σταθερό και πολύ ακριβές σε οποιεσδήποτε αλλαγές κλίσης, διεύθυνσης, κτλ σε αντίθεση με το Su-31 που είναι λίγο ασταθές και επομένως πιο κατάλληλο για freestyle επιδείξεις.
Για τους παραπάνω λόγους, η Ρωσική Ακροβατική Ομάδα, έχει επιλέξει τα Su-26 για τα show και τους αγώνες της και μάλιστα την τροποποιημένη έκδοση αυτών που ονομάζονται Su-26M3 με τον νέο κινητήρα M9F ισχύος 430 HP, κατακτώντας έτσι πρόσφατα το 2003 και το 2005 το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα και το 2005 το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα.


Η βασική έκδοση του Su-26 διαθέτει έναν εμβολοφόρο κινήτηρα 360 HP, έχει μέγιστη ταχύτητα 450 km/h και αυτονομία 800 km. Το βάρος του σαν κατασκευή ανέρχεται στα 736 kg ενώ το max βάρος κατά την απογείωση μπορεί να φτάσει τα 1206 kg. Έχει μήκος 6,83 m, εκπέτασμα 7,8 m και ύψος 2,89 m. Επίσης φέρει σταθερό σύστημα προσγείωσης και οι πτέρυγες του είναι τοποθετημένες στο μέσο της ατράκτου. Ακόμη, τα τέσσερα πρώτα κομμάτια παραγωγής έφεραν δίφυλλη έλικα ενώ τα υπόλοιπα κατσκευάστηκαν με τρίφυλλη τύπου Χόφμαν. Διθέσια έκδοση του Su-26 αποτελεί το Su-29.


Επειδή όμως πολλοί 'ανήσυχοι' αγοραστές δεν αρκέστηκαν στη βασική έκδοση του Su-26 αλλά αναζητούσαν κάτι παραπάνω, είχαν στη διάθεσή τους τις εξής επιλογές:
  1. Τοποθέτηση του πιο καινούριου κινητήτα με τους 430 HP και τα έμβολα Barrett.
  2. Τοποθέτηση του βελτιωμένου έλικα MTV-9-260-29.
  3. Διάφορες άλλες τροποποιήσεις, όπως: ελαφρύτερο ηλεκτρικό σύστημα, λουριά Harnesses, κτλ.
Βλέπουμε λοιπόν πως ο όρος 'tuning' υπάρχει και στα αεροσκάφη αλλά... με όρια !

Το cockpit του Su-26M















Για τους υποψήφιους αγοραστές να πούμε οτι πλέον έχει σταματήσει η παραγωγή του εδώ και χρόνια και πλέον μπορούν να αναζητήσουν για αγορά κάποιο μεταχειρισμένο. Πληροφοριακά να σημειώσουμε πως η τιμή ενός μεταχειρισμένου Su-26 κυμαίνεται μεταξύ 100.000 $ - 150.000 $.


~  ΚΑΛΑ ΑΚΡΟΒΑΤΙΚΑ ~



Βιβλιογραφία: 1) https://www.google.gr/search?hl=el&site=imghp&tbm=isch&source=hp&biw=1366&bih=657&q=su+26+hd&oq=su+26+hd&gs_l=img.3...708.7946.0.8422.11.9.1.1.0.0.486.1298.0j7j4-1.8.0....0...1ac.1.64.img..3.8.1159.fPd2RZEsZWY#hl=el&tbm=isch&q=sukhoi+su-26&imgrc=kZ8cd0P-IJDvhM%3A
                         2)  https://el.wikipedia.org/wiki/Sukhoi_Su-26
                         3) http://www.russianaeros.com/products/

Σχόλια