"Το Concorde... επιστρέφει! + Αφιέρωμα"

Concorde! Θεωρήθηκε το πιο χαρισματικό πολιτικό αεροσκάφος που φτιάχτηκε ποτέ και ώς ένα απο τα σημαντικότερα ανθρώπινα επιτεύγματα του αιώνα που μας πέρασε. Το γιατί, θα  το δούμε παρακάτω.


To Concorde λοιπόν επιστρέφει  και όπως όλα δείχνουν μέχρι το 2019, ίσως και νωρίτερα, θα βρίσκεται ξανά στον αέρα. Πώς θα συμβεί αυτό; χάριν στο Club Concorde της Αγγλίας στο οποίο μέλη είναι πρώην πιλότοι, μηχανικοί και γενικότερα φίλοι της αεροπορίας οι οποίοι έχουν ήδη συγκεντρώσει 150 εκατομμύρια ευρώ για την επιστροφή του Concorde στον αέρα. Επίσης σχεδιάζουν την αγορά ένος ακόμη απο τα αποσυρμένα Concorde με σκοπό την τοποθέτησή του σε κεντρικές επιδείξεις στο Λονδίνο. Αυτό που τους κάνει μεγάλη εντύπωση, είναι η ευκολία με την οποία μπόρεσαν να συγκεντρώσουν τα χρήματα κάτι που όπως λένε, σημαίνει πως θέλουν πολλοί να το ξαναδούν να πετά! Σύμφωνα λοιπόν με τους υπεύθυνους του Club Concorde, αφού αγοραστεί και ανακατασκευαστεί θα μπορεί να χρησιμοποιείται σε επιδείξεις, σε διάφορα events αλλά και σε πτήσεις για ανθρώπους όμως με μεγάλη οικονομική επιφάνεια (τυχεροί!), γιατί όπως καταλαβαίνεται η συντήρηση και η πτήση ενός τέτοιου αεροσκάφος απαιτεί αρκετές χιλιάδες ευρώ! Κάτι που δεν ανφέραμε και ίσως οι πιο παρατηρητικοί αναγνώστες να το έχουν ήδη σκεφτεί, είναι το γεγονός οτι το 2019 που προαναφέρθηκε πριν δεν είναι τυχαίο, μιας και τότε συμπληρώνονται 50 χρόνια απο τη πρώτη του πτήση. Άς ελπίσουμε πως όλα θα είναι έτοιμα μέχρι τότε γιατί πρόκειται για έναν ωραίο συνδυασμό!
Σας παραθέτω το link του Club Concorde, για όσους θέλουν να μάθουν περισσότερα για αυτή τη προσπάθεια: Club Concorde
Άς έρθουμε τώρα στα χαρακτηριστικά αυτού του ξεχωριστού αεροπλάνου!
Το Concorde είναι ένα απο τα δύο υπερηχητικά επιβατιγά αεροπλάνα που κατασκευάστηκαν μέχρι σήμερα (το ρώσικο Tupolev Tu-144 είναι το άλλο, το οποίο μπορεί μεν να παρουσιάστηκε πρώτο αλλά είχε την ατυχία το 1975 στο Σαλόνι του Bourget κατά τη διάρκεια επίδειξης να καρφωθεί στο έδαφος και έτσι το Concorde να θεωρηθεί το ασφαλέστερο υπερηχητικό αεροσκάφος στο κόσμο) και το μόνο που εκτελούσε δρομολογημένες πτήσεις. Κατασκευάστηκε με τη συνεργασία των Bac και Sud Aviation και αποτέλεσε το "καμάρι" τους, αφού πετούσε με ταχύτητα 2,02 Mach σε μέγιστο ύψος 60.000 ft, ταχύτητα που για τα τότε δεδομένα φάνταζε εξωπραγματική -όχι οτι και σήμερα δεν είναι και πόσο μάλλον για ένα αεροσκάφος πολιτικού νηολογίου- ! Παρόλο το θαυμασμό που συνοδεύει αυτό το αεροσκάφος, δεν είναι λίγοι αυτοί που μιλούν για ένα μυστήριο ως προς τη χρησιμότητα της κατασκευής του, ερώτημα στο οποίο δε δόθηκε ποτέ απάντηση και μια πληθώρα απόψεων να το περιτριγυρίζουν, όπως: α) οτι κατασκευάστηκε απο τη φιλοδοξία των δύο παραπάνω αεροναυπηγικών εταιρειών για εμπορικούς λόγους, β) οτι κατασκευάστηκε για βιομηχανική κατασκοπεία και γ) κατασκευάστηκε για να ικανοποιήσει το γόητρο των δύο χωρών, Αγγλία και Γαλλία, με σκοπό τον μιμητισμό των τεράστιων πλοίων που κατασκευάζονταν εκείνη την εποχή, με κάτι αντίστοιχο στον αέρα. Όπως και να 'χει όμως, εμείς δεν είμαστε σήμερα εδώ για να απαντήσουμε στα ερωτήματα αυτά, αλλά για να θαυμάσουμε αυτό το μοναδικό δημιούργημα!


















 Η πρώτη του πτήση έγινε με το γαλλικό πρωτότυπο 001(F-WTSS) στις 2 Μαρτίου του 1969 απο την Τουλούζη της Γαλλίας, ενώ στις 9 Απριλίου απογειώθηκε και το αγγλικό πρωτότυπο 002(G-BSST) απο το Φίλτον της Αγγλίας. Άρχισε να πετά επισήμως ως επιβατηγό αεροσκάφος στις 21 Ιανουαρίου 1976 και απο τότε έως την απόσυρσή του είχε μεταφέρει 2,5 εκατομμύρια επιβάτες. Συνολικά κατασκευάστηκαν 20 αεροσκάφη (2 πρωτότυπα, 2 προ-παραγωγής και 16 παραγωγής) + 2 μη πολιτικά.
Τα χαρακτηριστικά του, πιο συγκεκριμένα, παρουσιάζονται παρακάτω:
 Γενικά χαρακτηριστικά
  • Πλήρωμα: 3 (2 χειριστές και μηχανικός πτήσης 1)
  • Χωρητικότητα: 92 - 120 επιβάτες
  • Μήκος: 61,66 m
  • Άνοιγμα φτερών: 25,6 m
  • Ύψος: 12,2 m
  • Πλάτος της ατράκτου: κατ' ανώτατο όριο 2,87 m εξωτερικό, 2,62 m εσωτερικό
  • Ύψος ατράκτου: κατ 'ανώτατο όριο 3,30 m, εξωτερικό, 1,96 m εσωτερικό
  • Επιφάνεια πτέρυγας: 358,25 m2
  • Βάρος (κενό): 78.700 κιλά (78,7 τόνοι)
  • Ωφέλιμο φορτίο: 111.130 κιλά (111,1 τόνοι)
  • Κινητήρας: 4 × Rolls-Royce/SNECMA Olympus 593 Mk 610 μετάκαυσης
  • Ξηρή ώση: 32.000 lbf (140 kN) έκαστος κινητήρας
  • Ώση με μετάκαυση: 38.050 lbf (169 kN) έκαστος κινητήρας
  • Μέγιστο φορτίο καυσίμου: 95.680 κιλά (95,6 τόνοι)
  • Μέγιστο βάρος τροχοδρόμησης: 187.000 κιλά (187 τόνοι)

Επιδόσεις

  • Μέγιστη ταχύτητα: 2,04 Mach (≈1,354 mph, 2179 χλμ/ώρα, 1.176 κόμβοι) σε υψόμετρο cruise
  • Ταχύτητα cruise: 2,02 Mach (≈1,340 mph, 2158 χλμ/ώρα, 1.164 κόμβοι) σε υψόμετρο cruise
  • Αυτονομία: 3.900 ναυτικά μίλια (4,488.04 μίλια, 7,222.8 χλμ)
  • Ρυθμός ανόδου: 5.000 πόδια/λεπτό (25,41 m/s)
  • Κατανάλωση καυσίμου: 46,85 lb/mi (13.2 kg/km)
  • Αναλογία Ώσης/Βάρους: 0.373
  • Μέγιστη θερμοκρασία μύτης: 260 °F (127 °C)
  • Απαιτούμενος διάδρομος (με μέγιστο φορτίο): 3.600 m (11.800 ft)




























Ένας απο τους συνολικά τέσσερις Rolls Royce Olympus κινητήρες του Concorde
Η ιστορία του όμως έμελλε να τελειώσει άδοξα και με άσχημο τρόπο, αφού στις 25 Ιουλίου του 2000 το Concorde της πτήσης Air France 4590 με προορισμό τη Νέα Υόρκη τυλίχτηκε στις φλόγες δευτερόλεπτα μετά την απογείωση του απο το αεροδρόμιο Paris-Charles De Gaulle και τελικά συνετρίβη μεά απο δύο λεπτά με τα θύματα να φτάνουν τα 113! Οι έρευνες έδειξαν ώς υπαίτιο ένα μεταλλικό εξάρτημα που ξεκόλλησε απο ένα προπορευόμενο αεροσκάφος της Continental Airlines, το οποίο προκάλεσε ζημιά στα λάστιχα του Concorde με συνέπεια τη φωτιά στην ουρά του. Με αφορμή λοιπόν το συμβάν αυτό και της γενικότερης κρίσης που περνούσε η πολιτική αεροπορία την εποχή εκείνη, οδήγησαν την British Airways και την Air France στην απόσυρσή του το 2003, επικαλούμενες το συνεχώς αυξανόμενο κόστος συντήρησής του και τον μειωμένο αριθμό επιβατών.

Πάνω δεξιά το μεταλλικό εξάρτημα και ακριβώς απο κάτω το διαλυμμένο λάστιχο



Άς μην σταθούμε όμως σε αυτό το θλιβερό γεγονός που στέρησε τη ζωή σε τόσες αθώες ψυχές και ας δούμε 2 ωραίες φωτογραφίες απ' τις "καλές του στιγμές"!
6 ωραία σχηματικά παρκαρισμένα Concorde στο αεροδρόμιο του Heathrow.

Τα μοντέλα της Victoria's Secret ναύλωσαν το Concorde για να ταξιδέψουν στο Φεστιβάλ των Καννών.


Βιβλιογραφία: 1) http://www.protothema.gr/world/article/510746/-agglia-to-concorde-tha-petaxei-xana/
                         2) https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9A%CE%BF%CE%BD%CE%BA%CF%8C%CF%81%CE%BD%CF%84
                         3) http://www.lifo.gr/team/sansimera/31918
                         4) https://www.google.gr/search?hl=el&site=imghp&tbm=isch&source=hp&biw=1366&bih=657&q=concorde+ENGINE&oq=concorde+ENGINE&gs_l=img.3..0i19l4j0i30i19j0i5i30i19l4j0i8i30i19.2191.8072.0.8585.12.12.0.0.0.0.393.1627.0j9j0j1.10.0....0...1ac.1.64.img..2.10.1621.M9npPhxIz8Y#hl=el&tbm=isch&q=concorde





Σχόλια